270° 12-Watt (75W Equivalent) A 19 LED Bulb, 1050 Lumens, Cool/ Daylight (6000K) - Non-Dimmable
    Product # 12122
    270° 12-Watt (75W Equivalent) A 19 LED Bulb, 1050 Lumens, Cool/ Daylight (6000K) - Non-Dimmable
    Product # 12122
    $7.99
    Quantity:
    In Stock This item should ship today (6/27/2016) if ordered within 4 hours 18 minutes

    Volume Pricing (Log In to see Member Pricing)

    Volume Pricing

    Qty: 1 $7.99
    Qty: 2-9 $7.80
    Qty: 10-19 $7.62
    Qty: 20-49 $7.43
    Qty: 50+ $7.25

    To see and take advantage of our member pricing sign up for a business account or contact our sales team.

    Learn more about Monoprice Business

    270° 12-Watt (75W Equivalent) A 19 LED Bulb, 1050 Lumens, Cool/ Daylight (6000K) - Non-Dimmable

    Get a longer lasting, safe, and affordable alternative to incandescent or CFL light bulbs using this 12-watt A19 LED Bulb from Monoprice!

    This LED bulb uses only 12 watts of power, but produces 1050 lumens of light energy at 6000K, equivalent to a standard 75-watt incandescent bulb. It uses the E26 "medium" Edison screw base, which is the standard home screw-in bulb type we're all used to. This indoor bulb is 2.4" in diameter and 5.4" tall and has an 85 ~ 265 VAC operating range.

    The bulb features a shatter resistant polycarbonate lens, which is designed to withstand ordinary drops and falls, and a 100% aluminum heat sink. It uses the superior Epistar diodes, is rated for approximately 25,000 hours of use before failure, and carries a three year replacement warranty.

    The bulb generates light in the 6000K range (Color Rendering Index greater than 80) with an impressive beam angle of 270°, which is a cool, bluish light that is perfect for high-visibility illumination needs, such as in a workshop or bathroom. This bulb is not designed to be dimmable. While it may be physically dimmed in some light fixtures, doing so can damage the bulb's internal circuitry and severely reduce its expected life span.


    LED Kelvin Chart


    Monoprice warrants these bulbs for a full THREE (3) YEARS and will provide a new replacement for any bulbs that fail due to defects in materials or workmanship during the warranty period.

    26 Reviews

    62.31% of the reviewers recommend this product

    ADD YOUR REVIEW

    Brighter and longer lasting than other LED bulbs I have purchased elsewhere...

    • Ron B.,
    •  Crestline, CA 
    • 4/8/2016 9:11:02 AM

    Pros:

    I bought several dozen of these bulbs a little over a year ago and none of them have failed. These LED bulbs are definitely bright and cool to the touch on the bulb itself. The heat sink gets warm as all LED bulbs do. I have purchased other (cheaper) LED bulbs from one of the big membership chains that had 30% failure rates within just a few weeks. I will be buying more of these for other projects.

    Was this review helpful to you?

    Long life bulb lasted exactly 47 weeks

    • Cory Koesterman,
    •  Bartlett, TN 
    • 10/12/2015 5:39:50 PM

    Pros: Nice and bright
    Power saving and cool to the touch.

    Cons: Lasted less than a year.

    My regular incandescent bulbs last much longer, though at a higher operating cost. Too much work to get the ladder out, climb up and replace this bulb every year.


    by Monoprice Administrator
    Hi Cory,

    Thank you for your review on PID 12122. I sincerely apologize for the inconvenient experience faced with this LED bulb. If you would like, I can help setup an RMA for a replacement. We cover our bulbs with a three year warranty and obtaining the replacement would be of no additional cost to you. If you wish to proceed, please let me know along with your order number and I will get that started. Sorry again for the trouble and I hope this helps!

    Regards,
    Gabby V.
    Tech Support Associate
    Was this review helpful to you?

    Works but not long life

    • michaelvo,
    •  THE COLONY, TX 
    • 8/6/2015 10:27:55 AM

    Pros: they are bright as stated. love having sunlight above my dining table

    Cons: short life

    bought these on Nov 2014. bulb died on June 2015. used above my dining table. installed in a regular housing, NOT dimmer housing.

    will not buy again. i hope the 6-pack that i got doesn't fail like the single one that i bought separately. requested RMA, already.

    Was this review helpful to you?

    Junk

    • Anonymous,
    •  McDonald, TN 
    • 8/4/2015 7:06:13 PM

    Pros: Bright

    Cons: Second delay when turned on
    Larger than other brands
    Fail after minimal use
    Have to pay return shipping

    One by one these start to fail and I had to pay return shipping. I already had a replacement fail on me. I would avoid these. I very much regret wasting my money.


    by Monoprice Administrator
    Hello,

    Thank you for your feedback and truly sorry to hear about your experience with PID 12122. Would you happen to have your order number for the item? I will pass this information on to our product management team so that they may look into resolving the issue or making the product better. For now however, I can assist you in setting up an RMA for a replacement as these bulbs are covered by a 3 year warranty. Please let me know if you would like to proceed with a replacement and I can get that started for you right away.

    Gisselle B.
    Tech Support

    Was this review helpful to you?

    Bought 2, one failed.

    • Anonymous,
    •  Normal, IL 
    • 6/16/2015 2:32:29 PM

    Pros: Very bright
    Low wattage
    Looks Cool

    Cons: They like to stop working

    I ordered two of these 4-5 months back. one of them failed within the first 2 months and started dimly flashing, and continued to do so for a short while after I cut the power to the bulbs. I posted a review and was contacted and sent a replacement bulb. Within another month, the replacement and the first original bulb which was still working both failed. I now have 3 broken bulbs.


    by Anonymous
    Edit: I just looked up my order history, I bought them 8 months ago, 10/30/14

    by Monoprice Administrator
    Hello,

    Thank you for your review and truly sorry to hear about the issues you have encountered with PID 12122. Would you happen to be using this bulb with a dimmer by any chance? We do offer a 3 year warranty on our bulbs, if you would like I can set up an RMA for a replacement for your 3 bulbs, I would just need the order number for the third bulb. Obtaining a replacement will be of no additional cost to you. Please let me know how you would like to proceed.

    Gisselle B.
    Tech Support

    Was this review helpful to you?
    SIGN UP FOR EMAIL DEALS
    SUBTotal
    Tax and shipping will be calculated at checkout
    MY CART